Power Her Choices

UNITED COLORS OF BENETTON
VE BİRLEŞMİŞ MİLLETLER NÜFUS FONU’NDAN
YENİ AİLE PLANLAMASI KAMPANYASI

United Colors of Benetton ve Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu’nun ortak küresel aile planlaması kampanyası Power Her Choices, Londra’daki, Aile Planlaması Zirvesi’nde tanıtıldı. Kadınların özgür iradesiyle çocuk sahibi olmaya karar vermesi gerektiğini vurgulayan “Power Her Choices”, nüfus planlaması bilincini artırmayı ve bu konuda yeni ortaklar kazanmayı hedefliyor.

2016 yılında, içlerinde 10 yaşında çocukların da bulunduğu yaklaşık 770 bin kızın, anne olduğunu belirten ve bu durumun yıkıcı etkilerinden söz eden UNFPA Yönetici Müdür Vekili Dr. Natalia Kanem, “Milyonlarca kadın ve ergen kız modern doğum kontrol yöntemlerine erişmeyi bekliyor. Son 5 yılda 30 milyondan fazla kadına ulaştık ancak taahhütlerimizi artırmamız ve ortaklıklarımızı pekiştirmemiz gerekiyor." dedi.

Konuyla ilgili konuşan Fabrica CEO’su Carlo Tunioli, “Günümüzde 214 milyondan fazla kadının modern doğum kontrol yöntemlerine erişimi yok. Özellikle gelişmekte olan ülkelerdeki kızlar kendi yaşamları konusunda karar verme hakkına sahip olmalıdır.” dedi.

Benetton Group İletişim ve Araştırma Merkezi Fabrica tarafından hazırlanan kampanya görselleri, UNFPA çalışmalarının genç kadınlarda yarattığı farkındalığı betimliyor. Kampanyanın ruhunu yansıtan aydınlatılmış GIF görsellerinde, ışıkların bir kısmı sönükken görünen “hamileyim” yazısı, tüm ışıklar yandığında “hamile olmaya hazır değilim” ifadesine dönüşüyor.

Birleşik Krallık Hükümeti, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu ve Bill&Melinda Gates Vakfı ev sahipliğinde 11 Temmuz Salı günü gerçekleştirilen zirve, 2020 yılına kadar 120 milyon daha kadının modern gebeliği önleme yöntemlerine erişebilmesi hedefiyle hükümetleri ve kurumları bir araya getiriyor.